TORGET - RUNDSKUE

Rundskue henter navnet sitt fra tårnet som ligger ovenfor Aksla Stadion. Tårnet ble innviet 16. september 1949 og er en gave til byen fra utflyttere, mest fra dem som bosatte seg i Seattle. På Rundskue kan man, som navnet sier, skue 360 grader rundt, og noe vi tenker er veldig treffende for rommet som ligger i hjertet mellom avdelingene.

Vi ønsker at dette sentrale rommet ved kjøkkenet kan fungere som barnehagens torg der store og små kan møtes til undring, refleksjon, aktiviteter og gastronomiske opplevelser. Da Rundskue ligger like ved kjøkkenet ønsker vi at rommet skal ha en praktisk funksjon som spiserom for begge avdelinger, men vi vil også at det skal være et mat-atelier for alle barna i barnehagen.  Vi ønsker blant annet at Rundskue kan være en plass der vi kan studere vekster som vi dyrker der barna kan få større kjennskap til prosessene fra planting av frø til ferdige retter på matbordet vårt.