REGGIO EMILIA INSPIRERT NETTVERKSARBEID

Vi ønsker at ved å skape en raus delingskultur mellom barnehagene både på styrernivå og avdelingsnivå vil de ansatte både gi og få innspill på det reggio inspirerte arbeidet og vil dermed kunne møte barna med større faglig tyngde. Ved å reflektere sammen ønsker vi å utvide våre horisonter og vi tenker at vi står sterkere sammen. Vi planlegger å ha jevnlige felles styrermøter,et stort felles personalmøte og jevnlige workshops der vi besøker hverandres barnehager for inspirasjon og faglig påfyll.

I år blir et spennende år innenfor vårt Reggio Emilia inspirerte nettverk, da to nettverk slås sammen til ett. Tidligere har vi jobbet tett med Torvteigen og Trollhaugen barnehage, men fra i år skal dette samarbeidet utvides til å også omfavne Fremmerholen, Veslefrikk, Lerstad, Ratvikåsen, Storhaugen og Tommeliten FUS barnehage. Vi blir da en blanding av kommunale og private barnehager i flere ulike bydeler.